close




1. keoi5 : 他、她、它、牠taa1人稱代名詞

我鍾意佢(我愛她)

佢係我嘅女朋友(她是我的女朋友)

由得佢jau4 dak1 keoi5: 隨他去、算了吧!

鬧衰佢naau6 seoi1 keoi5: 把他臭罵一頓

神又係佢,鬼又係佢san4 jau6 hai6 keo5i, gwai2 jau6 hai6 keoi5:

喻人表裡不一、當面說好話,背後另搞一套。

 

2.

(1.)dei6 : mun4 放人稱代名詞後,表示複數

我哋(我們) 佢哋(他們) 你哋(你們)

(2.)dei2 : ()… 放動詞或形容詞後 表示輕微的程度

佢傻傻哋(他傻傻地)

花紅紅哋(花有點紅)

我會會哋(我稍微會一點)

人哋jan4 dei6: 人家、別人

人哋重未諗住好(人家還沒準備好)

麻麻哋 maa4 maa2 dei2: 馬馬虎虎

A: 今日考試考得好唔好啊?(今天考試考得好不好呀?)

B: 麻麻哋!(馬馬虎虎!)

黐黐哋ci1 ci1 dei2: 精神有點兒不正常,有點傻氣

閑閑哋….. haan4 haan2 dei2: ….很平常

閑閑哋一日搵ㄧ百文(ㄧ天賺一百文也很稀鬆平常)

假假哋都係gaa2 gaa2 dei2 dou1 hai6: 至少也是

佢假假哋都係學生(他至少也是個學生)

 

3. hai6 : si6

佢哋係學生,不是老師(他們是學生,唔係老師)

但係 daan3 hai6: 但是

至係zi3 hai6

先係 sin1 hai6 : 才是

嗰位 / 係我嘅細佬(那位才是我小弟)

淨係zing6 hai6: 光、只是

佢日日就淨係照顧住佢至愛嘅朵花(他每天就只照顧著他最愛的朵花)

一係jat1 hai6 : 或許、要不然、要麼

定係ding6 hai6

重係zung6 hai6: 還是 

A 定係B(A,還是B) 非此句型用重係即可

係你做o架,定係佢?(是你做的還是他?)

實係sat6 hai6 : 一定

/ zik1/zau6 hai6: 就是

確係kok1 hai6: 的確是

咪係mai6 hai6: 難道不是嗎?

係咪hai6 mai6 : 是不是

係咪諗住東山再起呢?(是不是打算東山再起呢?)

點係dim2 hai6: 不敢當

梗係gang2 hai6: 當然 

事關我 / 係人,故此梗係會死。(因為我也是人...所以當然會死)  

真係zan1 hai3: 真的、真是、真正

好心真係有好報咩?(好心真的有好報嗎?)

佢真係帶我哋去買嘢,得一個鐘度(他真正帶我們去買東西的時間,只有一小時左右)

呢排天氣真係好 /(最近天氣真是好熱)

係點hai6 dim2: 是甚麼

係噉hai6 gam2: 就這樣

係呢 hai6 nei1/ni1: 對了!!

係噉先hai6 gam2 sin1: 暫且這樣

係噉先喇,我要去食飯(暫且這樣,我要去吃飯了)

係係哋hai6 hai6 dei2: 是吧?(不肯定的回答)

咁又係 gam3 jau6 hai6: 說得也是 (用於認同對方說話)

又係噃jau6 hai6 bo3: 說得也是(用於因對方說話醒悟)

  

4. hai2、响hoeng2:

(1.)    …zoi6  

喺屋企(在家裡)  

我今日喺/响學校(我今天在學校)

唔該廁所喺邊度?(請問廁所在哪裡?)

(2.) ….  

你喺邊度嚟o?(你從哪裡來的呀?)

邊啲嘢係喺臺灣進口嚟o?(哪些東西是從台灣進口來的?)

喺香港至廣州6個鐘度(從香港到廣州6小時左右)

喺度hai2 dou6: 在這裡  

喺度有你想搵嘅片集(在這裡有你想找的電影)

 

5. ge3: dik1

我嘅書(我的書本)

天上便有粒好細好細嘅星ㄚ(天上有顆好小好小的星星ㄚ) 

 

6.dak1 :

(1.)可以 ho2 ji5 置於句尾,且後面不可與動詞連用

我唔食,得唔得呀? (我可不可以不吃呢?)

(2.)完成  

飯仲未得(飯還沒燒好.)

(3.)只有  

我得一蚊美金喺身(我身上只有一塊美金.)

唔該!我得妳嘅關心 (謝謝!我只有妳的關心 )

佢得個講字嘅啫(他只會光說不練)

宜得ji4 dak1: 負面的希望、恨不得、巴不得

我宜得你死!(我恨不得你死!)

多得do1 dak1: 承蒙

得多dak1 do1: 放句尾

好做得多(更好做)

咁又唔同得多(這樣就更不同了)

得意dak1 ji3: 可愛

Twins好得意喎(Twins很可愛啊)

得戚 dak1 cik1: 得意洋洋、神氣

我警告你,唔好同我太得戚(我警告你,不要給我太過分)

好在hou2 zoi6

好得hou2 dak3

多得do1 dak3: 幸好、幸虧

好彩 hou2 coi2 : 好運、幸好 祝你新年好彩(祝你新年好運到)

得滯 dak1 zai6 : (程度) 用在肯定句末尾

我隻腳痛得滯(我的腳太痛了)

得人驚dak1 jan4 geng1: 令人害怕

 

7.

(1) di1(55) : 些、一些  

有啲人(有些人)

(2)dit1(55): 點、一點  

啲咁多(一點點) 快啲(快點)

() dai6( ji6) dit1: 其他

鬆啲sung1 di1:

(1)剛過 (時間)

十點鬆啲(剛過十點)

(2)多一點(其他)

ㄧ公尺鬆啲(一公尺多一點)

啲人di1 jan4:人們

 

8. ni1/nei1(55) : ze2 近指

呢個(這個呢個嘢係我嘅(這個東西是我的)

呢度ni1dou6: 這裡 

呢度可以搵到你愛嘅嘢(這裡可以找到你想要的東西)

呢啲ni1 di1: 這些 可減省

()啲嘢確係唔平o(這些東西的確是不便宜呀)

呢便ni1 bin6: 這邊 嗱,廁所 / 呢便(喏,廁所在這邊)

/ni1 fun2/zung2: 這種

呢款衫確係唔啱着(這種衣服的確是不合身)

騎呢ke4 ne4

鬼五馬六gwai2 ng5 maa5 luk6: 奇特、古怪

佢呢個人好騎呢,要因住佢至好(他這個人很古怪,要小心他才是)

呢排ni1 paai4

近排kan5 paai4

近期 kan5 kei4 : 這陣子、近來、最近zeoi3 kan5

好耐冇見你上網, 近排/呢排點呀!(好久沒看到你上線了,最近過得好嗎?)

又呢又嘮 jau6 ni1 jau6 lou3: 又這樣又那樣

佢又呢又嘮,真係好氣!(他又這樣又那樣的,真是囉唆

 

9. go2: 遠指

嗰個人(那個人) 嗰日(那天)

嗰個人 即係/就係 我老竇(那個人就是我爸爸)

嗰度go2 dou6: 那裡

嗰啲go2 di1: 那些

嗰陣go2 zan6: 那時候、的時候ge3 si4 hau6

我嗰陣重唔生性(我那時候還不懂事)

今朝李先生嚟搵我嗰陣,我喺度睇緊報紙(今天早上李先生來找我的時候,我正在這裡看著報紙)

 

10.bin1(55) :  

錯過咗電車,而家仲得搭邊班車啊?(錯過了電車,現在還可以搭哪一班車阿?)

邊個bin1 go3: 誰、哪一個 

新先生係邊個吖?(新老師是誰呀?)

邊度bin1 dou6

邊處bin1 cyu3

邊頭bin1 tau4: 哪裡  

唔該廁所喺邊度?(請問廁所在哪裡?)

邊啲bin1 di1: 哪些 

邊啲嘢係喺臺灣進口嚟o?(哪些東西是從台灣進口的?)

 

11.dou6 :

(1.) dou6又等於 cyu3 (這、那)裡、地方

/(哪裡);嗰 /(那裡,那兒);呢 /(這裡)

(2.) dou2大約、左右 

四日度(四天左右) ㄧ個月度就返(大概一個月就回來)

度度 dou6 dou6: 處處、到處

埔里度度都可以睇到狗屎,真係噁心(埔里到處都可以看到狗屎,真是噁心)

 

dai6: 別、另外的

第處(別處)

第個(別的)

第個禮拜先(55)(改別的星期吧)

 

saai3 :

(1.) (語助詞) 全、都、完、光用在動詞、形容詞後面 

賣晒(賣完)

好喇,你叻晒(好啦,你最厲害)

服晒你喇!(真服了你!)

/ 門頂實晒,點辦呢?(門完全堵死了,怎麼辦?)

(2.)(副詞) 最、太、非常、真是  

多謝晒(非常、十分感謝)

/ 搞晒 daa2/gwan2 gaau2 saai3

騷擾晒sou1 jiu2 saai3: 打擾了

 

zo2 : liu5laa1表示動作完成 放動詞後

完成咗任務(完成了任務)

食咗飯喇(吃了飯了)

 

m4 : bat1

唔該m4 goi1 : 勞駕、請問、謝謝ze6

唔該--包含請 謝謝 對不起 三種意思

1.唔該--(請人辦事)

2.禮貌用語。用於請求他人幫忙或提供服務,提供方便。

3.唔該--謝謝(多用於勞煩別人)

唔該你寫過佢啦!(請你把他在寫ㄧ遍!)

唔同 m4 tung4: 不同 A唔同B(AB不同)

呢個唔同嗰個噃(這個跟那個不同的呀)

唔得m4 dak1: 不行、不對

唔好m4 hou2: 不要、別、不好

做嚟做去都做唔好,不而做過第二樣啦!(做來做去都做不好,不如重新再做一遍吧!)

唔係m4 hai6: 不是、不然

唔使m4 sai2 : 不用、不必

你食先,唔使客氣(你先吃,不用客氣)

唔制m4 zai3: 不肯

佢唔制之嘛,唔係都掂晒o架嘞(只因為他不肯,要不然早就完成了!)

唔通m4 tung1: 難道

唔抵m4 dai2 : 可惜、不值得

唔切m4 cit3

趕唔切 gon2 m4 cit3

嚟唔切 lai4 m4 cit3: ……來不及

唔只m4 zi2: 不僅、不但

唔掂m4 dim6 : 不行、不順利

唔單止m4 daan1 zi2: 不但

唔得閒m4 dak1 haan4: 沒有空

唔緊要m4 gan2 jiu3: 沒有關係、不要緊

唔好唔m4 hou2 m4: bit6

唔抵得m4 dai2 dak1: 忍不住

唔生性m4 saang1 sing3: 不懂事、沒出息

唔忿氣m4 fan6 hei3: 不服氣

唔覺意 m4 gok3 ji3: 不留心、不注意

唔精神m4 zing1san4: 不舒服

對唔住deoi3 m4 zyu6: 對不起

使唔使sai2 m4 sai2: 要不要、行不行

得唔得dak1 m4 dak1: 可不可以用在語末,放在句子前面用"可唔可以

明唔明ming4 m4 ming4: 懂不懂

底唔底dai2 m4 dai2: 值得不值得

唔係幾m4 hai6 gei2: () 不很、不是很……

唔係(嘅話) m4 hai6 ge3 waa6 : 不然、不然的話

快啲 /離開,唔係(嘅話)因住我畀你醜/醜樣/難睇/異相(快點離開,不然小心我給你難看)

唔順超 m4 seon6 ciu1 : 不爽

唔經唔覺m4 ging1 m4 gok3: 不知不覺

唔係好知m4 hai6 hou2 zi1: 不太知道

唔怪之得m4 gwaai3 zi1 dak1: 怪不得

 

mou5 : mut6、沒有mut6 jau5

冇嘢mou5 je5: 沒事、沒什麼

冇符mou5 fu4

冇計 mou5 gei3: 沒有辦法

冇癮mou5 jan5: 沒趣、沒意思

冇解mou5 gaai2: 莫名奇妙

冇行mou5 hong4: 沒希望

冇拉拉mou5 laai1 laai1: 突然間、無緣無故

冇得彈mou5 dak1 taan4:() 無可挑剔

冇幾何mou5 gei2 ho4: 不常、難得

冇陰功mou5 jam1 gung1: 可憐、缺德、沒有天理

冇相干mou5 soeng1 gon1: 沒關係

冇鬼用mou5 gwai2 jung6: 形容人不中用、很沒用

冇口話佢mou5 hau2 waa6 keoi5: 對不聽話、倔強的人,懶得說他

:

1.mai6 : 不是(+)、就是/不就是

咪係佢(不就是他)

kelly返屋企等咪得囉?(kelly回家裡等不就行了?)

2.mai5 : 別、不要

咪嘈(不要吵)

你咪理(你別管)

冇證冇據妳咪亂指呀!(沒證沒據妳別亂指呀!)

3.mai1 :

  (1)用指甲掐

  (2)()、用功 咪書(溫書)

  (3)麥克風唔該你攞嗰支咪我!(請你拿那支麥克風給我!)

咪住mai5 zyu6: 先別、且慢、等一等

咪家mai1 gaa1: 書呆子

 

me1 :

1.什麼(53)(”)  做咩?(做什麼?)

2.?(55) 反問句的語氣詞,有驚愕、反問、諷刺的意思

                  你仲唔知道咩?(你還不知道嗎?)

                  你唔去睇戲咩?(你不去看電影嗎?)

                  你估我唔知咩?(你以為我不知道嗎?)

                  唔通我成日瞓覺咩?(難道我整天在睡覺嗎?)

注意:一般疑問句用即可!

 

() mat1(55) je5 : 什麼、怎麼 

你叫乜名?(你叫什麼名字?)

/ ? 搵我有 / / /?(幹什麼? 找我有事情嗎?)

使乜sai2 mat1: 不要、不會(表肯定的意願否定)

乜滯 mat1 zai6 : 幾乎助詞。用於否定句中的動詞(或其賓詞),形容詞之後,"() 怎麼……","()……""()甚麼……","幾乎()……"之意。

我冇飲乜滯(我沒有喝多少)

濕滯 sap1 zai6 : 可憐

滯口zai6 hau2: 胃口不好

食滯sik6 zai6: 吃膩

 

je5:

(1) 東西

  買嘢(買東西) 搵嘢(找東西

(2)事情

做嘢(做事) 搵嘢做(找工作)

(3)傢伙 貶意,指鄙視的人

老嘢(老頭子)

講嘢 gong2 je5

開聲hoi1 seng1: 講話

先生行緊入嚟,唔好講嘢喇(先生來了,別講話啦)

拌嘢baan6 je5: 裝傻

玩嘢waan4/wun4 je5: 搞小動作     

流嘢lau4 je5

渣嘢zaa1 je5 : 假的、劣質的東西

好嘢 hou2 je2: 喝采聲,好啊

 

gam3 : 這麼、那麼、多麼、這種、如此 

咁好(這麼好)

咁難得嘅機會(那麼難得的機會)   

咁犀利、咁叻(這麼厲害、能幹)                         

天氣鬼咁熱(天氣多麼熱)

咁耐gam3 noi6 : 好久

咁滯gam3 zai6

咁上下gam3 soeng5 haa6: 差不多

 

gam2:

(1)  這樣、那樣 

噉就夠啦(這樣就夠了)

噉咪啱囉gam2 mai6 ngaam1 mai6: 這樣就對了

(2) 助詞

細細聲噉講(小聲地說)

(3)似的

苦瓜噉面fu2 gwaa1 gam2 min6: 像苦瓜似的臉

 

lai4/lei4 : loi4  

行嚟行去(走來走去)

入嚟之先請敲門先(進來前請先敲門)

返嚟faan1 lai4 : 回來wui4 loi4

我等吓/陣要出街/出門先,所以晏/遲啲返嚟伴/陪番你(我等一下要出門,所以晚點在陪你)

就嚟 zau6 lai4:

就嚟食晒嘞(快吃完了)

嚟唔切lai4 m4 cit3: 來不及

再唔起身,就嚟唔切喇(再不起床,就來不及了)

人嚟jan4 lai4: 來人哪!

亂嚟 lyu2 lai4: 胡鬧

 

dim2 : 怎樣、怎麼

老世 呢個嘢點賣啊?(老闆 這個東西怎麼賣啊??)

我點同你呢?(我跟你怎麼相同呢?)

點樣 dim2 joeng5: 如何

點解 dim2 gaai2

何以 ho4 ji5

為乜 wai6 mat1: 為什麼

點解你而家唔鍾意我吖(為什麼你現在不喜歡我了?)

點話dim2 waa6: 怎麼說的

點算dim2 syun3: 怎麼辦

 

gan2 : (進行式 加動詞後面) 正在  

我睇緊電視(我在看電視)

佢睇緊書,咪/唔好 嘈佢(他正在看書中,別吵他)

啲細佬哥讀緊書,唔去得公園玩(這些小孩子正在唸書,不能到公園玩)

出邊落緊雨,去乜()街吖(外頭正下著雨,上什麼地方去呀?)

 

hoi1(53): (進行式 加動詞後面) 正在做……的時候  

我洗開衫(我正在洗衣服的時候)

 

maai4: 完、好沒

(1) 擴充範圍的作用

食埋呢碗啦(連這碗也吃下去吧)

我食埋飯先喇(食完飯先喇)

連埋lin4 maai4

加埋gaa1 maai4

打埋daa2 maai4: 加上

有埋jau5 maai4: 包括

()tung4( maai4): 和、隨同、與、跟

今晚我同()女朋友ㄧ齊食飯,跟住再去睇戲(今天晚上我和女朋友ㄧ起吃飯,接著再去看電影)

等埋dang2 maai4

等陣dang2 maai4: 等一會

(2)靠近 處所副詞

唔該你企埋啲(請你站近一點)

摺埋 zip2 maai4 : () 消失、收起、商店結業   ]

將啲唔開心嘅嘢摺埋(把不快的事情收起)

埋站maai5 zaam6 : 到站

火車埋站喇,快啲落車喎(火車到站了,快點下車吧)

埋口 maai4 hau2: 合口

 

28.()zung6、定ding6 : 還、還是、再

重有(還有)

重未zung6 mei6: 還沒有

我重未食飯(我還沒吃飯)

重兼zung6 gim1:而且還、還加上

句型: A定係B(A還是B) “不適用此句型

 

o:

1.gaa3: ? 常用於選擇問句

你究竟去唔去o?(你究竟去不去呀?)

有時也用於決斷語氣

佢好叻o(他很棒呀)

呢個人好抵死o!!(這個人真該死!!)

2.gaa4: 有強調意味,若是一般語氣用即可

你識得佢o架!(你認識他的!)

好似你呢 / 白痴/戇居仔,遲早會有報應o!(像你這種白木,遲早會有報應的)

分享facebook PLURK twitter 

 

最常見:
沒有




看好
鐘意喜歡(幾鐘意:很喜歡;幾好:很好)
的(佢既:就是他的
點知哪知道、怎麼知道
唔知不知道
還有
有無、有咩有沒有
唔錯不錯
好勁好厲害
咁紅這麼紅

其他:
原創者為:Sharkcat 大大
http://pro.tw.fdzone.org/viewthread.php?tid=671375&extra=page%3D1
http://pro.tw.fdzone.org/viewthread.php?tid=671386&page=1&extra=page%3D1#pid7647148
=======================================
[
一般口語化]

喇喎、咋嘛、之嘛、嘞、o架、喇、啦、嘅、囉、喎、吓嘛?!
以上幾個一般為助語詞,通常在說話結尾出現,有加强語氣的作用。

/ 我哋 = / 我們
= /
佢哋 = / 她們

嘅(屬於)=
/ / 佢嘅 = / / 他的
/ / 佢哋嘅 = / / 他們的

咗(事情完結的意思)=
多咗好多人 = 多了很多人

=
唔係 = 不是
係唔係 = 是不是 / 是否

唔該你 … = 請你
,唔該晒。= …,謝謝了。

唔駛喇 = 不用了 / 不需要
駛唔駛?= 要不要?

=
睇嚟 = 看來

=
呢個 = 這個
呢度 = 這處 / 這裡

=
嗰個 = 那個
嗰度 = 那處 / 那裏

= 指某處地方 / 範圍
呢度 = 這處 / 這裡
嗰度 = 那處 / 那裏

= 別要 / 就是
咪啦 / 咪咁啦 = 別要這樣了
咪係囉 = 就是這樣了

= 這麼 / 這樣
咁大 = 這麼大
咁咪係囉 = 就是這樣呢

吓?! = 甚麼?!
睇吓點?!= 盡管看看!!
就算 … = 盡管

= 怎麼 / 怎樣
點睇?= 怎樣看法?
點算?= 怎樣解決?/ 怎麼辦?

=
返嚟 = 回來
返去 = 回去

埋︰有多種不同的意思
加埋 / 同埋 = 一起
暱埋 = 隠藏 / 埋藏
食埋 = 吃了
住埋 = 一起同住
埋嚟 = 過來

= 完全 / 充份
好晒 = 最好 / 復原
大晒 = 最大
嬴晒 = 全勝

/ d = 一些 / 一點
多啲 / d = 多一些 / 多一點
少啲 / d = 少一些 / 少一點
大啲 / d = 大一些 / 大一點
細啲 / d = 小一些 / 小一點

幾︰(在這裡放在不同位置有不同的意思)
幾錢?= 多少錢?
一年幾 = 一年多
十幾年 = 十數年
幾多歲? = 年齡有多大?
幾十個人 = 數十個人
你老幾?!= 你是甚麼輩份?!

= 東西 / 事情
買嘢 = 買東西 / 購物
食嘢 = 吃東西
講嘢 = 說話
搞嘢 = 造愛 / 談情 / 鬼混 / 生事 /
做嘢 = 工作 / 行動
乜嘢? = 甚麼東西?/ 甚麼事?
玩嘢呀? = 通常是指將事情故意刁難 / 作弄

= / 授予

=
搞咩?= 幹甚麼?

/ = 甚麼
咩話?= 說甚麼?
咩呀?/ 乜事?/ 咩事? = 甚麼事?
做乜事? / 做咩事? = 幹甚麼事?

吹呀?!/ 吹漲 = 你奈不了何
吹水 / 傾計 / 講嘢 = 交談 / 談天
搭爹 / 插咀 = 搭訕
我戥你唔抵 = 我替你不值
洗腳唔抹腳 = 過份用錢而不節儉
/ 老作 / 作大 / 吹水 / 講大話 = 說慌
你吹水呀?!/ 你講嘢呀?!= 你在說慌嗎?!
咪吹水啦!= 別再說慌了!
吹水唔抹咀 / 講大話唔眨眼 = 意指該人說了謊也面不改容
擘大個口得個窿 = 驚訝 / 啞口無言
= 抵毁 / 愚弄 / 戲弄
整蠱 = 愚弄 / 戲弄 / 惡作劇
唔妥 = 不咬弦 / 不對勁
或者 = 也許
同佢傾唔埋欄 / 同佢無計傾 = 與他不太相熟 / 與他話不投機 / 不投緣
同佢無乜兩句 = 與他並無過節 / 與他不太相熟
黐線 = 對別人的言行不大滿意而作出的悔氣回應(通常在與熟人交談時才會較多出現)
黐孖筋 = 同上(但這個較激動及較具攻擊性)
慳啲啦!= 請你收歛吧!(節省少少)
你無病呀?!= 你怎麼了?!
粒晒水 / 粒水都無 / 粒聲都無 = 意指該人沉默不說話
無端端 / 無啦啦 = 無故
九唔搭八 / 無厘頭 / 無啦啦 = 意指該人 / 事件令人摸不著頭腦或耐人尋味
收水 / 收爹 / 收聲 = 住口(意指叫他人住口)
--------------------------------------------------------------------------------------------

[
學業篇]

返學 = 上學
放學 = 下課
出貓 = 作弊
校花 = 校內多人認同的美女
校草 = 校內多人認同的俊男
蛀書蟲 = 勤奮的學生
讀屎片 / 讀死書 = 衹會讀的呆子
開夜車 = 通常指在家夜晚長時間讀書 / 工作
浸(過)鹹水 = 到外國長期讀書
---------------------------------------------------------------------------------------------

[
工作篇]

一粒鐘 = 一個小時(粒 = 個)
咕喱 = 苦力
放工 = 下班
搵餐晏仔 / 抓銀 / / 搵食 / 返工 = 上班 / 謀生 / 幹活
秘撈 = 外快、私底下的賺錢工作
架撐 = 工具 / 謀生工具
執生 = 臨危不亂、不慌不忙 / 當機立斷
撐得住 = 很捱得苦
轉數 = 腦筋
醒爬 / 轉數快 / 話頭醒尾 = 醒目 / 機靈 / 精明 / 能幹
襟撈 / 識撈 / 識做人 / 世界仔 = 懂人情世故 / 識時務者
跟尾狗 / 托大腳 / 擦鞋 / 擦鞋仔 = 奉承 / 奉承者
O.Tover time/ 開夜 = 超時工作
老細 / 老闆 / 老頂 = 公司總裁 / 頂頭上司
阿頭 / 大佬 / fit / 揸旗 / 波士 = 上司 / 話事人 / 工作總管 / 決策人 / Boss
阿公 = 公司 / 政府 / 公用 / 公家
o / o靚仔 / 伙記 = 下屬 / 顆計
起貨 = 完成該任務
出糧 = 發放工資
食過夜粥 = 捱過苦接受過訓練
蝕底 / 蝕卓 = 吃虧 / 虧了本
呃飯食 / 揸流灘 = 做事不盡力敷衍了事
托水龍 / 起飛腳 / 打完齋唔要和尚 / 過橋抽板 = 過河拆橋
兵馬俑 = 呆子
暱埋 / 柄埋 / 潛水 / POP = 偷懶 / 失踪
揸住雞毛 / 揸住雞毛當令箭 = 狐假虎威
是非精 = 為恐天下不亂者
Cheap = 不受歡迎的人
兩頭蛇 / 二五仔 = 吃兩家茶禮 / 通風報訊者
/ / 跣佢一板 = 設陷阱 / 陷害 / 陷害他人
踩多一腳 = 落井下石
報串 / 打小報告 / 篤背脊 = 在他人背後說人家的不是 / 通風報訊
跳槽 = 轉投另一家公司工作
跳草裙舞 / 扭計 = 向上司或僱主作出對抗
照肺 = 被上司召見問話
食貓麵 / 省到立立靈 = 被人痛駡
白鴿眼 / 眼角高 / 靴咁大個鼻 = 看不起 / 瞧不起人家
大細超 = 遇到 / 作出不公平對待
炒魷魚 / 燉冬菇 / 兜咗佢 / 收大信封 / 食無情雞 = 被解僱 / 將他解僱(炒 / / = 解僱)
量地 = 失業
攞綜援 = 領取失業救濟金
食拖鞋飯 / 食軟飯 / 咬老軟 = 意指長期刻意不工作而依靠女人生活的男人
-------------------------------------------------------------------------------------------------

[
生活篇]

= 提供 / 供給
“live”= 乘升降機
穿煲 / 踼爆 / 篤穿 = 識破
淆底 = 驚慌 / 害怕 / 擔心
三魂唔見七魄 / 面青口唇白 / 面青青 = 魂飛魄散 / 魂不附體
發爛渣 = 非常奮怒 / 大發雷霆
/ 流馬尿 / 喊晒口 =
認巢 = 知錯 / 認低威
= / 瘋狂
恰得 / 食得住 / 食滑 / 食住上 = 佔上風 / 佔優勢
好瘀 / 瘀到痺 = 很羞家
”= 過時 / 土包子
好得 = / 很美 / 讚賞 / 很捧
in / 好潮 = 入時 / 時尚
/ 臭串 / 串咀 / 沙塵 / 好囂 = 囂張 / 高傲
食咗都背脊骨落 = 若得利益也枉然
抵死 = 活該 / 亦可指人或事很有趣
唔知訂 / 買板唔知訂 /(你)少炳 / (你)身痕 = 指對方犯錯也不知悔改,寓意對方可能得到懲罰
紥炮 = 捱飢抵餓
拍烏蠅 = 人流稀少 / 業務不理想
好靜 / 水靜河飛(水盡蛾飛)= 與上行的意思大致相同
摺埋 / 摺咗 / 執笠 = 結業
兜踎 / “dum the”/ 仙都唔仙 / 無貨 / 荷包肝硬化 / 好燶 = 窮困 / 遇到困境
落狗屎 / 落雨 = 下雨
淋到隻狗 / 落湯雞 = 被大雨淋至全身濕透
有料 / 有料到 = 很捧 / 能幹 / 有事發生
上晝 = 上午
下晝 / 晏晝 = 下午
埋堆 = 結交 / 經常與某些人保特聯繫
起錨 = 起行 / 行動
/ / = / 離開 / 失踪
“hair” = 稍作休息 / 消閒
撥個輪 / 飛個輪 = 打電話
拍膊頭(肩膊)= 向別人求助
XX 嚟睇吓門口 = 意指有某種常用物品以備不時之需
袋錢落你袋 = 意指有好意主動教了你事項
篤數 = 誇大了數目 / 暫時結欠款項
篤手指 = 暫時結欠款項
攞咗 = 取了
掂晒 / OK = 滿意 / 完成
揸住 / 攞住 = 拿著(住 = 著)
買飛 = 購票
搭車 = 乘車
踩單車 = 乘腳踏車
飛的 / 搭的士 = 乘計程車(的士 = TAXI
通頂 = 通宵
去咗 = 去了
返嚟 = 回來
買餸 = 買菜
好抵買 = 很便宜 / 物超所值
街巿 = 市場
超市 = 超級市塲
seven / 七仔 = 7.11 便利店
屋企 =
有瓦遮頭 = / 室內
烚吓烚吓 / 烏吓烏吓 = 儍呼呼的
講粗口 = 說污言穢語
-----------------------------------------------------------------------------------------

[
家庭篇 ]

BB
= 嬰兒
細路仔 = 小朋友
細佬 = 弟弟
細妹 = 妹妹
阿哥 = 哥哥
家姐 = 姐姐
仔女 = 兒女
阿爸 / 老豆 / d = 爸爸
阿媽 / 老媽子 / 媽咪 = 媽媽
老婆 = 妻子
老公 = 丈夫
老婆奴 = 指怕妻子的丈夫
廿四孝 = 指家庭成員對家人盡心盡力的代名詞
煮飯 = 燒菜
沖涼 = 洗澡
瞓覺 = 睡覺
眼睏 = 喝睡
未回魂 = 還沒清醒
你瞓醒未呀?!/ 喂,返來囉!!= 意指該人胡裡胡塗不清醒
打喊露 / 放蚊 = 打呵欠
恰眼瞓 / 釣魚 = 打瞌睡
好攰 = 很累
厠所 = 洗手間
坐厠 = 馬桶
熱啤 = 尿
痾尿 / oo / 擺柳 / 放水 / 揸水 / 交水費 = 小便
米田共 = 屎(糞)
痾屎 / o / 踎塔 / 擺堆 / 痾鎖鏈 / 紥馬 = 大便
-----------------------------------------------------------------------------------

[
社會篇 ]

儍仔 = 呆子
老土 = 土包子 / 衣著過時 / 言行令人反感的人
O = 錯愕 / 失望 / 滿不是味兒
扁咀 = 失意 / 不高興 / 沒精打彩
講故仔 = 說故事
過癮 = 很有趣
吊癮 = 很想再試
樣衰 / 樣炳 = 通常形容醜陋的人 / 柬西
豬扒 = 通常形容醜陋的女性
好英 / 好型 = 意指該男性很俊俏
型仔 = 意指該男性 / 物品很美觀
拋生藕 / 放電 / 單眼 = 向對方發出挑逗 / 示愛的訊息
漏電 = 不經意的吸引令對方傾慕
觸電 = 一見鍾情 / 合眼緣
好冧 = 很甜蜜
冧樣 = 甜蜜的樣子
起痰 / 嗒糖 / 好冧佢 = 很喜歡他 / / 很愛他 /
媾女 / 介女 = 泡妞
好靚 / 靚爆鏡 / 好索 = 意指該女性很美麗
o騎輪 = 接吻 / 濕吻
/ / 佢條女 / = / / 他的親密男 / 女朋友
飲樣 = 準備出席婚宴的打扮
隔夜油炸鬼(油條) / 軟皮蛇 / 鵪鶉 = 意指没主見及胡裡胡塗或無拼勁的人
阿哥 / 哥仔 / 靚仔 = 先生
姐姐仔 / 靚女 = 小姐
四眼仔 / = 架眼鏡的男
四眼妹 / = 架眼鏡的女
阿姐 = 中年的女性
表姐 = 國內的女士
阿嬸 = 年老的女性
阿叔 = 年老的男性
表叔 / 阿燦 (有些少貶意)= 國內的男士
乞兒 = 乞丐
老同 / 道友 / 道姑 = 吸毒者
癲佬 / 儍佬 = 神經失常的男人
癲婆 / 儍婆 = 神經失常的女人
兜巴星 / 一巴掌 = 一記耳光
放蛇 = 意指捉拿罪犯的計謀行動
大鑊 = 發生大事件
吵大鑊 = 嚴重爭執
孭鑊 = 承擔後果
出事 = 亂了盤子
出咗事 = 發生了意外
釘咗 / 香咗 = 死了
中招 / 瀨嘢 = 犯錯
林尾香 = 意指該人 / 事件到最後沒有好結果
入廠(當指人時) = 送進了醫院
入廠(當指物品時)= 送了去維修
食煙 = 抽菸
(抽煙時)有無米缸?= 有沒有煙灰缸?
放飛機 = 失約 / 爽約
放飛劍 = 隨處吐痰
司機 = 駕車員
揸車 = 駕車
紅隧 = 香港紅磡海底隧道
東隧 = 香港東區海底隧道
西隧 = 香港西區海底隧道
伊館 = 香港伊利沙伯體育館
紅館 = 香港(九龍)紅磡體育館
九展 = 九龍灣展貿中心
Q E = 伊利沙伯醫院
大酒店 = 香港殯儀館
(在醫院 / 診所)姑娘 = 護士
車頭 / C.I.D = 便裝警員
sir / 差佬 / 差人 / 烏龜 / / 衰人 = 警察
白炸 = 交通警察
龜竇 = 差館
o架啡人 = 違例泊車票控員
白車 = 救護車
黑箱車 = 運走屍體的汽車
----------------------------------------------------------------------

[
飲食篇]

食嘢 = 吃東西
飲嘢 = 喝飲料
食早餐 = 吃早點
食晏 = 吃午飯
開飯 / 吔飯 / 食飯 = 吃飯
3 3 / 飲下午茶 = 喝下午茶
食宵夜 = 意即在較夜時間吃小食
打邊爐 = 火煱
飲茶灌水 = 到茶樓飲茶
打冷 = 意指惠顧香港潮洲飯店
大排檔(大牌檔)= 指香港舊式街邊熟食檔
車仔麵 / 那渣麵 = 指港式多種雜項餸菜任意配搭的麵檔
麥記 / M = 麥當奴快餐店
-----------------------------------------------------------------------

[
娛樂篇 ]

篤波 = 打桌球
踩冰 = 溜冰
轆鈴 = 打保齡球
睇戲 = 看電影
D = 去的士高
K = 唱卡拉 OK
P = 開派對
P = 在船上開派對
過大海 = 去澳門
燒嘢食 = 戶外燒烤
Camp = 縮營 / 露營
操啤 = 打啤版
竹館 = 麻雀館
大戰四方城 / 打麻雀 / 游乾水 / 開枱 = 麻雀耍樂
出嚟飲嘢 / 落吧 = 去酒吧消遣
劈酒 = 與朋友長時間對飲(酒)
猜枚 = 猜拳(喝酒時)
(飲酒時)吹喇叭 = 意指該人一口氣將一支酒飲清
好迷 = 神志不清
冧咗 / 飲大咗 / 啤啤夫 = 喝醉了
扣喉 / 劏(劏白鶴)= 嘔吐
 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    肯肯小姐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()